We zijn bijna 1 jaar verder en hopen binnenkort ons eerste jubileum te mogen vieren. Dat zet aan tot nadenken. En we kwamen er achter dat in ons logo ‘Amstel Meerland’ staat, terwijl wij in de praktijk veel vaker ‘Amstelmeerland’ gebruiken. Dat was de aanleiding om nog een kritisch naar ons logo te kijken.

Het achterliggende idee was altijd om de kleuren rood, zwart en wit te gebruiken. Het rood hadden we een beetje afgezwakt om iets vriendelijker over te komen. In de praktijk vinden we het echter te roze en te pastel. Daarom hebben we nu toch voor een mooie felrode, knallende en opvallende kleur gekozen. Want we mogen best opvallen toch? Deze nieuwe rode kleur hebben we de afgelopen dagen al als accentkleur in de website doorgevoerd. Nu voegen we in de komende dagen het vernieuwde logo door waardoor alles mooi bij elkaar zal passen.

Een andere kleine wijziging is dat we ons motto ‘het ritme van de regio’ ietsje breder hebben gemaakt, waardoor het net zo breed is als ‘Amstelmeerland’. Dat oogt rustiger. Het beeldmerk hebben we iets vergroot ten opzichte van de rest, zodat het beter in evenwicht is met de tekst. Het woord ‘streekomroep’ hebben we iets kleiner gemaakt, waardoor alles goed in elkaar past. Al met al zijn er best wat veranderingen doorgevoerd, zonder onze herkenbaarheid te verliezen. Vergelijk het zelf maar eens:

Met gepaste trots presenteren wij dus ons vernieuwde logo. We hopen er nog lang gebruik van te mogen maken!